Hoe maakt u een afspraak?

  • Maak telefonisch een afspraak met één van onze specialisten via het betrokken secretariaat.
  • Klik hier voor een alfabetisch overzicht van onze artsen op naam of hier voor een overzicht per medische dienst.
  • Kunt u de afspraak niet nakomen, annuleer ze dan aub tijdig via het betrokken secretariaat. 

 

Dringende raadpleging 

Bij dringende problemen kunt u zich altijd wenden tot uw huisarts.  De huisarts kan contact opnemen met één van onze specialisten of u doorverwijzen naar onze dienst Spoedgevallen.

  • Wat brengt u mee?

    • elektronische identiteitskaart 
    • verwijsbrief van de huisarts (u kunt ook zonder verwijzing bij een specialist terecht)
    • persoonlijk medicatieoverzicht (indien van toepassing, in te vullen door uw apotheker)
    • eventuele verslagen van vorige onderzoeken
  • Bij aankomst in het ziekenhuis

    U schrijft zich in aan de inschrijvingskiosken (rechts naast de infobalie) of aan de inschrijvingsloketten (links naast de infobalie).

    Voor een correcte patiëntidentificatie is het belangrijk dat u zich persoonlijk inschrijft.
    U krijgt etiketten mee waarop uw afspraak en wachtzaalnummer vermeld staat.
    Volg de signalisatie tot de wachtzaal. In de wachtzaal hangt uit of u zich bij een secretariaat moet aanmelden of niet.
    Vertel aan een onthaalmedewerker als u minder mobiel bent, angst heeft om te vallen, … Zij zoeken samen met u naar de beste oplossing.

     

    U kunt zich inschrijven via de kiosk als u:

    • een elektronische identiteitskaart bij heeft.
    • geen nieuwe patiënt in het ziekenhuis bent.
    • een geplande afspraak heeft of u komt voor de vrije raadpleging (bloedafname, staalafgifte, radiografie (RX) of fertiliteit). Aarzel niet om hulp te vragen aan een onthaalmedewerker.

     

    U kunt zich niet inschrijven via de kiosk als:

    • uw consultatie gaat over een arbeidsongeval.
    • een telefoonnummer, burgerlijke staat of huisarts moet aangepast worden.
    • het facturatieadres moet toegevoegd of aangepast worden.
    • u medicatie komt afhalen in de apotheek.

    U neemt een volgnummer voor consultatie (automaat links naast de infobalie) en laat u inschrijven aan de inschrijvingsloketten. 

  • Na afloop van de raadpleging

     

    • U betaalt uw consultatie rechtstreeks aan de arts of aan het secretariaat.
    • In sommige gevallen krijgt u nog een factuur nagestuurd voor eventuele technische onderzoeken of het gebruik van bepaalde materialen. Mogelijks ontvangt u met uw factuur een 'getuigschrift voor verstrekte hulp  - Model D' (groen attest). Met dit attest kunt u bij uw ziekenfonds de wettelijke tussenkomst verkrijgen zodat u enkel het remgeld moet betalen. 

    • Vergeet niet uw parkingticket te valideren aan de betaalautomaat in de inkomhal van het ziekenhuis.
  • Ambulante bloed- of staalafname

    U kunt elke werkdag van 8u tot 18u zonder afspraak in AZ Klina terecht voor een ambulante bloed- of staalafname.

     

    Hiervoor hebt u een ingevulde en ondertekende aanvraag door een arts nodig.

    • U neemt een volgnummer voor een consultatie (automaat links als u het ziekenhuis binnenkomt) en laat u met uw elektronische identiteitskaart inschrijven aan de inschrijvingsloketten (briefje ziekenfonds, SIS kaart of isi+ kaart voor kinderen onder 12 jaar en volwassenen zonder elektronische identiteitskaart).
    • De medewerker die u inschrijft zal u verwijzen naar wachtzaal 55.
    • Voor een suikertest (OGTT) maakt u best vooraf een afspraak via het nummer 03 650 50 50.
  • Ziekenvervoer naar AZ Klina

    • Ziekenvervoer naar AZ Klina
      Voor niet dringend ziekenvervoer naar AZ Klina , neemt uw best eerst contact op met uw mutualiteit. In veel gevallen hebben zij afspraken met een vervoersdienst die u tegen de beste prijs naar het ziekenhuis brengt. Voor dringend ziekenvervoer belt u altijd het nummer 100 of 112 (met uw GSM).
    • Minder Mobiele Centrale
      Bejaarden of personen die problemen hebben om zich te verplaatsen, kunnen beroep doen op de Minder Mobiele Centrale. Alle informatie en voorwaarden over deze Minder Mobiele Centrale kunt u vinden op: www.taxistop.be of bij het OCMW van uw gemeente